LEÁNYFALU-n laktak, laknak, idejüket töltötték

LEÁNYFALU-n <a href="http://www.georeal.webzona.hu/lanyfalu">laktak, laknak, idejüket töltötték</a>
mintegy kétszáz neves személy ismertetőjét éri el a képre klikkelve

Miért éppen Leányfalu? - részlet

(Dörner György (klikk ide!) színművész, érdemes művészt kérdezte a leányfalui Hírlevél)
Mikor született meg az elhatározás, hogy Leányfalut választja otthonául?
Budán egy olyan házban laktam, mely régen a Szent Erzsébet nővérek kolostora volt. Egy gyönyörűségesen szép műemlékház volt ez, fantasztikus templomudvarral, vastag kőfalakkal, beülős ablakokkal. Mikor 1992-ben egyház visszakapta az épületet, és a nővérek visszaköltöztek, az I. kerületi önkormányzat felajánlotta, hogy válasszak egy ugyanolyan értékű lakást a kerületben. Mivel ugyanilyet nem tudtak adni, én azt mondtam, hogy az sem baj, ha a várnegyedben lesz. De a várnegyedben sem volt már ilyen műemlék lakás. Nekem nem volt… Másnak viszont igen - mint később megtudtam… Akkor kicsit felmérgesedtem, és elhatároztam, hogy eljövök én Budapestről. Ekkor kezdtem el nézelődni és valahogy olyan természetes volt, hogy a Dunakanyarban keresgéljek, és hát messze Leányfalu volt a legjobb, és az Isten segített abban, hogy megtaláljam ezt a helyet, itt Leányfalun.
A gyermekkori emlékek vajon közrejátszhattak ebben a döntésben? Valószínű, hogy tudat alatt igen, bár akkor konkrétan nem gondoltam rá. Ez a táj mindig bennem volt, mint ahogy mindenkiben benne van, aki egyszer Leányfalun járt. Benne van a hajókikötő, a hajóállomás épületével, benne van az a gyönyörű part, benne a futballpálya a gesztenyefákkal, és hát benne a Gomba is, a kis presszó, és hát a mögötte lévő varázslatos hegyek! Egyszerűen Leányfalunál nincs jobb hely, ilyen egyszerű a dolog. Itt a legjobb élni a világon.
(A teljes riportot lásd a helyi lapban - moderátor)