LEÁNYFALU-n laktak, laknak, idejüket töltötték

LEÁNYFALU-n <a href="http://www.georeal.webzona.hu/lanyfalu">laktak, laknak, idejüket töltötték</a>
mintegy kétszáz neves személy ismertetőjét éri el a képre klikkelve

Ismét a Termálfürdő

Én tudom, igazat mond képviselő úr akkor, amikor azt állítja, hogy a Képviselő Testület és a Felügyelő Bizottság nem utasíthatja a strandigazgatót. Onnan tudom, hogy amikor alapítottuk a termálfürdő Kft-t (2003), az alapítást ellenzők kiharcolták, hogy akkor már az igazgatónak legalább teljes önállósága legyen, mert a szerintük a Testület ötletszerűen változó elvárásai mentén nem lehet gazdálkodni. Jelen polgármesterünknek pedig legfõbb kortes-ígérete volt, megőrizni előde hagyományait.

A bejegyzés címét a Leányfalui Hírekben Loszmann János önkormányzati képviselő, a gazdasági bizottság vezetője, a strand felügyelőbizottság tagja adta annak a cikkének, amiben ezen szituáció megértéséhez azt hiszem, többeknek magyarázatra van szüksége.
Az is disszonáns az újságcikkben, hogy a magát konzervatívnak hirdető testület miért engedi meg, hogy a hierarchiában magasabb pozíciójú személy állítását kétségbe vonja - mondanám -, a beosztott. Vagy a méltóságok bizonyos egyéb kiváltságokkal együtt rendelnek tekintélyt is a magasabb pozícióhoz? A munka, a bizonyítottan hatékony, elkötelezett odafigyelés nem elég? Szó se róla, kényelemetlen lehet, ha az odafigyelés eredménye döntéseink hibáit hozza felszínre! Igazat szólva, értem. Nemegyszer éltem át a riválisok hasonló övön aluli ütéseit. Az ősi "Oszd meg és uralkodj!" aranyszabályt mára oda fejlesztették, hogy egyetelen személyt is képesek megosztani önmagával. Túlterhelik feladattal, döntéseit viszont ellehetetlenítik, és lám! Kívülről alkalmatlannak látszik.

Az önkormányzati törvény szerint azonban a falu tulajdonában álló intézmény igazgatójának munkáltatója a Képviselő Testület. A munkáltatói jogkör gyakorlója a polgármester. (A különbséget talán nem kell külön magyarázni, és azt az okot, miszerint egy testület nem kellően rugalmas egy személy operatív utasításához.) Tehát törvény szerint a testület a polgármesteren keresztül utasítja az igazgatókat. Ez joga is, de kötelessége is. Csak saját rendeletével vagy alapító okiratával önmérsékletet gyakorol abban, milyen hétköznapi döntésekben kíván résztvenni. Azaz nem célszerű például, hogy legerősebb hangú képviselő vagy polgármester pereputtya kerüljön kényelmes állásokba. De az alkalmazottakat is távol kell tudni tartani a hasonló hozzáállástól. Nem arról van szó, hogy a politikai "osztály" rokona, barátja hátrányos helyzetbe kerüljön. De legyen elvárás annak kétségtelen bizonvítása, hogy az adott személy majdan jobban sáfárkodik a köz pénzével, mint a vetélytársa. Nemcsak netán minden érdeme kimerül a sógor-koma, uram-bátyám kapcsolatban.

Éppen tegnap foglalkozott a Kussuth Rádió 12:30 és 13:00 között a képviselők gazdasági felelősségével. Abban egyetértettek a vitázók, hogy az új alkotmány már lehetővé teszi a költségvetés megsértésének büntetőjogi kezelését. Meghallgatható itt: http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2011-08-08 a 12:30 időpontra kattintva az "Ütköző"-ben. Bár az országadósságból indulnak, de rátérnek az önkormányzatokra is. Különösen a műsor második felében. Ma hallottam az utcán, hogy újabb 42 millió hitelt vettünk fel. Mármint én is, meg ön is, Kedves Olvasó. Azt is hallottam, a gazdasági bizottság elnöke nem tudott róla. Aki másképp tudja, kérem üzenjen.

Jó hír, hogy vágják a bozótot a Sorg-villa kerítése mentén, feltehetően felmérés érdekében. Netán úgy döntöttek végre a hatalmasok, hogy a következő eladási kísérletet alaposabban előkészítik? A bevétel ezt a választási ciklust meg tudná menteni a gazdálkodási nehézségektől. Hogy az úthálózat fejlesztésén aligha tud segíteni, mert már előre elköltötték? Bizonyára ismét meg fogják találni az elkendőzés mestereit.

Tóth Béla 2011.08.09.